niedziela, 7 lipca 2013

Kostka Rubika. Kolejny raz mój brak skillu w szyciu

Na mojej stronie na Facebooku, jedna osoba zaproponowała zrobienie kostki rubika. Więc zebrałam się w sobie i zrobiłam :3 Oczywiście całe przedsięwzięcie uświadomiło mi, że nawet maszyna do szycia nie jest po mojej stornie (zepsułam ją sama się zepsuła), dlatego zrobiłam to z pomocą osoby bardziej doświadczonej w szyciu XD





Potrzebowałam do wykonania jej:
1. Filc - 6 kolorów
2. Bardzo dużo wstążki o szerokości ok. 0,5cm
3. Nici
4. Cierpliwości
5. Kostkę rubika (opcjonalnie)
6. Kartkę
7. Coś do wypchania kostki






1. Ja zaczęłam od wymieszania kostki
Przepraszam za datę na zdjęciach, ale używałam aparatu siostry i nie zauważyłam tego >.<
2. Przyporządkowałam każdemu kolorowi na kostce kolor filcu

3. Przerysowałam ułożenie poszczególnych kolorów (zamienione już na filcowe odpowiedniki kolorów)

4. Używając karteczki 5cm x 5cm wycięłam kwadracik z filcu



 Wycinamy kolejny...
 i kolejny...





 Aż będzie ich dziewięć.
 Powtarzamy z kolejnymi kolorami...



Kończymy na 54 kwadracikami :3

5. Ściegiem "Zygzakiem" zszywamy każdą ze ścian osobno

 6. Zszywamy kolejno ściany, aż powstanie nam "T"
Spokojnie, nie musi być specjalnie równo i dokładnie

7. Teraz najtrudniejszy i najbardziej pracochłonny punkt :/
Musimy przyszyć wstążkę na każdym łączeniu się kolorów. Przeszywamy prostym ściegiem po jednej i drugiej stornie wstążki. Zaczynamy od najdłuższych, a kończymy na łączeniu jeszcze niezłączonych ścian.

 8. Wypychamy kostkę, zszywamy ostatnie ścianki i gotowe :3 Moja kostka będzie leżeć obok mojego misia


 Uwagi:
- Moja kostka posiada realne ułożenie, czyli jeśli byłaby prawdziwą kostką, to dałoby się ją ułożyć. Taki sposób jest pracochłonny, bardzo dobrze trzeba sobie to rozrysować i pilnować, żeby w czasie szycia się nie pomylić.
- Polecam kupić sobie odpowiednio dużo nici, bo mnie zabrakło XD


Dziękuję!
Miłego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz