niedziela, 29 września 2013

Florian - najprzystojniejszy mężczyzna świata. Quilling według mnie

Przeszukując internety, wpadłam na dzieło przekroju ciała człowieka zrobionego z papieru. Pomysł mi osobiście bardzo przypadł do gustu. Zamówiłam od razu materiały i zabrałam się do pracy :3 Moim żółwim tempem zajęło mi to ok. 30h, ale jak to ja, robiłam jednocześnie tysiąc innych rzeczy XD Może i nie jest to dokładny przekrój z uwzględnieniem tekstury tkanek, ale jest mój i jestem z niego dumna. Idealnie komponuje się z moimi zdjęciami na ścianie, nad łóżkiem (czuwa nade mną :). Nazwałam go urokliwie Florian i uważam, że jest najprzystojniejszym facetem świata, z pięknym wnętrzem. Co prawda muszę jeszcze zrobić mu ramkę, ale nie mam aktualnie pomysłu. Na razie wisi na wieszaku XD 

Myślę, że warto najpierw wspomnieć jaką techniką zrobiłam Floriana. Wikipedia mówi:
Quilling (ang. "nawijać na pióro lub rurkę"[1]) technika z rodzaju papieroplastyki, (zwana też papierowym filigranem) służąca do tworzenia ozdób z wąskich pasków papieru zwiniętych w kształt sprężyny spiralnej i odpowiednio uformowanych przez zagniecenie zewnętrznych warstw papieru.
Przygotowane elementy najczęściej naklejane są na zdobioną powierzchnię tak, że powierzchnia paska papieru jest w stosunku do niej prostopadła. Rzadziej z elementów skleja się samodzielne kompozycje dekoracyjne. Technika wywodzi się prawdopodobnie z jubilerskiej techniki filigranu.
Ale jest to po prostu zwijanie papieru :3


 Najtrudniejszy był początek. Musiałam naszkicować wszytko, a nie należy to do łatwych rzeczy, jeśli nie ma się bladego pojęcia o biologii XD Jakoś ten przedmiot nigdy mi nie podchodził, zawsze wolałam fizykę. Jak już zaczęłam brodę, to poszło z górki.


Dużo czasu zajęło mi robienie elementów składających się z tych malutkich owali. Chyba najmniej przyjemnie robiło się zewnętrzną warstwę skóry. Kleiłam to malutkimi paseczkami i co chwilę musiałam myć ręce.


Nie zostało mi nic innego jak podziękowanie za uwagę i zaproszenie do czytania, komentowania i odwiedzania mojego Facebooka Instagrama oraz Pinterest :3


 Have a nice day!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz